Grady Booch
gbooch.jpg

Urodzony 27 lutego 1955 roku, dorastał w Amarillo w Texasie. W czasie nauki w wieku około 17 lat zdołał przekonać swojego nauczyciela, że on nie chce się uczyć budowy domków dla ptaków i temu podobnych zajęć a chce się uczyć budować komputery.

Gdy wojna w Wietnamie chyliła się ku końcowi, Booch zapisał się do U.S. Air Force Academy, gdzie jak mówi sam Booch oferowano bardzo dobry program nauczani, a dodatkowo po jej zakończeniu miał 100% pewność angażu w ciekawych i wymagających projektach. Właśnie tam poznał ludzi, którzy na dobre zmienili jego życie.
Akademię ukończył w 1977 roku i dostał powołanie do Vandenberg Air Force Base. Tam początkowo pracował jako inżynier a następnie jako menadżer projektów wspomagania z Ziemi misji kosmicznych.

Jako współtwórca UML, zapewnił sobie miejsce w światowej czołówce profesjonalistów zajmujących się projektowanie i modelowanie systemów informatycznych.
W roku 1980 objął stanowisko Chief Scientist w firmie Rational Software Corparation, obecnie stanowiącej część korporacji IBM.

Jest autorem 6 bestsellerów w tym Unified Modeling Language: Grady BoochML - User Guide. W swojej dotychczasowej karierze opublikował setki artykułów na tematy związane z wytwarzaniem oprogramowania.

Obecnie żyje w Colorado wraz ze swoją żoną i kotami. Wolne chwile spędza na podróżowaniu, czytaniu, śpiewaniu i grze na harfie.

Mówi się o nim:

"Few individuals have done more for the software development community than Grady Booch."
by Alan F. Nugent

Co powiedział Grady Booch:

One of the things that tools can do is to help bad designers create ghastly designs much more quickly than they ever could in the past.

Jest członkiem takich organizacji jak:
- Association for Computing Machinery (ACM)
- Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE)
- American Association for the Advancement of Science (AAAS)
- Computer Professionals for Social Responsibility (CPSR)

Otrzymał następujące "tytuły":
- IBM Fellow
- ACM Fellow
- World Technology Network Fellow
- Software Development Forum Visionary

Ukończone uczelnie:
- United States Air Force Academy w 1977 roku
- University of California at Santa Barbara w 1979 roku

Blog prowadzony przez Boocha znajdziecie pod adresem http://www.booch.com/architecture/blog.jsp

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License